Je to skvělý pocit, zahrát nehratelné, říká americko-kanadská houslistka Leila Josefowicz
„V sólovém partu houslí je několik míst, které jsem zpočátku považovala za nehratelné. Hlasité dynamiky, extrémně složité rytmické pasáže, hloubky i výšky, některé pasáže se hrají v podstatě až za hmatníkem, ale vytrvala jsem, a nakonec se mi to vše podařilo zvládnout. Je to skvělý pocit, zahrát nehratelné.“
Americko-kanadská houslistka Leila Josefowicz se zaměřuje především na soudobou klasickou hudbu. Zanedlouho, 13. března 2025, vystoupí v ostravském Vesmíru, kde posluchačům společně s Janáčkovou filharmonií Ostrava představí houslový koncert Concentric Paths britského skladatele Thomase Adèse, dirigovat bude Anna Sułkowska-Migoń (oprava: kvůli indispozici Anny Sulkowske-Migon převezme taktovku Geoffrey Paterson). O týden později, 19. a 20. března 2025 se přesune do Prahy, kde zahraje s Pražskými symfoniky pod taktovkou Tomáše Braunera Bartókův Houslový koncert č. 2. O Thomasi Adèsovi, paměti, soudobé hudbě, houslích, skládání, učení, cvičení a dalším jsme si popovídaly v následujícím rozhovoru, který probíhal díky našemu přátelství velmi otevřeně.
Celý exkluzivní rozhovor s Leilou Josefowicz si můžete přečíst na portále Operaplus.cz
Autor: Kristýna Petišková, 8.3.2025